(Über)Leben lernen

Du fährst mit dem Auto durch Kanada. Nichts als Wildnis für hunderte Kilometer. Ein Traum! Plötzlich steigt Rauch aus der Motorhaube auf. Es riecht verschmort und der Motor stockt. Ein Blick unter die Haube verrät dir: Hier ist Endstation!
Du holst dein Handy raus um Hilfe zu rufen. Kein Netz. Du musst also abwarten und hoffen, das bald jemand vorbei kommt, der Hilfe holen kann.
Wie lange wirst du überleben?

Was im ersten Moment wie der Anfang eines schlechten Horrorfilms klingt, kann bei Abenteuerreisen schnell real werden. Ich selbst war bereits mehrfach in Survivalsituationen. In einer solchen Situation ist ein kühler Kopf und entschlossenes Handeln gefragt. Daher dachte ich mir, es ist an der Zeit, mal wieder mein Wissen aufzufrischen.

Gebucht habe ich ein Basic Survival Wochenende bei Reini Rossmann von ueberlebenskunst.at in der Nähe von Wien. Genauer gesagt habe ich ihn angeschrieben und er hat mich netterweise eingeladen, am Training teil zu nehmen. Danke dafür! Nach einer abenteuerlichen, einwöchigen Anreise auf dem Motorrad, erreiche ich den Parkplatz am Ortsausgang von Sittendorf bei Wien, Treffpunkt für den zweitägigen Kurs. Vorab die Info: "Der Kurs findet bei jedem Wetter statt". Es wird darauf verwiesen, entsprechende Kleidung mitzubringen. Nichts für Warmduscher also.
Ich habe Glück. Bei meiner Ankunft scheint die Sonne. Ich verdrücke noch ein Pizzabrötchen, das ich mir bei einem Bäcker auf dem Weg gekauft habe. Die letzte richtige Mahlzeit für die nächsten zwei Tage, wie ich vermute.
In der Zwischenzeit unterhalte ich mich mit den anderen Teilnehmern. Wir sind eine bunt gemischte Gruppe, 12 Leute zwischen 14 und 40 mit einem deutlich größeren männlichen Anteil. Eins verbindet uns alle: Die Liebe zum Outdoor Leben.

Um Punkt 10 Uhr morgens empfängt uns Reini. Wir wandern los, weg von der Straße, hinein in die Wildnis. Nach etwa 15 Minuten erreichen wir Reinis "Basislager". Einige Baumstämme liegen um eine Feuerstelle. Wir nehmen im Kreis platz, während Reini eine Schreibtafel vor sich hin stellt und zu erklären beginnt:

Worauf kommt es beim Survival überhaupt an?

3 Stunden, 3 Tage, 3 Wochen

Drei Stunden überlebt der Mensch bei kalter Witterung ohne Schutz vor Unterkühlung. Drei Tage überlebt er ohne Wasser und drei Wochen ohne Nahrung.
Das sind natürlich nur Richtwerte, die je nach Situation schwanken können, doch die Message im Kern: Kümmere dich zuerst um das, was dich zuerst umbringt.
Und genau das tun wir am ersten Tag des Kurses.

Schutz vor Unterkühlung

Die Unterkunft

Die Unterkunft muss vor allem zwei Dinge erfüllen: Sie muss vor der Witterung schützen (Wind und Niederschlag) und gleichzeitig die Körperwärme halten.
Reini lässt uns auf eigene Faust versuchen, eine passende Stelle für den Bau einer Unterkunft zu finden. Um uns Frust beim Bau zu ersparen gibt er uns jedoch nach einigen Minuten den Tipp, dass die Baumaterialverfügbarkeit ein nicht zu unterschätzender Faktor ist. Tatsächlich wäre das ein Faktor, den ich vernachlässigt hätte. "Dann laufe ich eben ein paar Meter".
Beim Bau wird jedoch schnell klar: Obwohl die Unterkunft aus Gründen der Wärmehaltung so klein ist, dass man sich kaum in ihr umdrehen kann, verschlingt sie Unmengen an Material. Hier kommen schnell einige Kilometer zusammen, wenn das Material nur 40 Meter entfernt vom Bauort liegt. Das verschlingt Zeit und Energie, die beiden kostbarsten Güter, wenn es ums Überleben geht.

Das Feuer

Danach widmen wir uns dem Feuer machen. Jeder bekommt zwei Streichhölzer und die Aufgabe in fünf Minuten ein Feuer zu machen, das stabil brennt. Trotz trockenen Wetters und reichlich verfügbarem Material scheitern wir kläglich. Ich scheitere schon daran die Streichhölzer anzubekommen. Der Reibekopf zerbröselt beim ersten Versuch.

 

Dann zeigt uns Reini die skandinavische Methode ein Feuer zu entzünden und wir versuchen es erneut. Es klappt beim ersten Versuch.
Die Skandinavische Methode funktioniert wie folgt:

1. Feuerstelle vorbereiten

Der Untergrund wird mit trockenen Stöcken ausgelegt um weg vom unter Umständen nassen Untergrund zu sein.

2. Wind nutzen
der Wind wird zum Anblasen des Feuers genutzt. Dazu wird aus daumendicken Hölzern ein "V" gebaut mit Öffnung zum Wind. Der Wind wird so kanalisiert und bringt dem Feuer Sauerstoff.

 

3. Dem Feuer Nahrung geben
Das "V" wird mit Zunder (trockene Blätter und Heu) ausgestopft. Darüber kommen zahnstocherdicke Ästchen, immer schön schräg aufgestellt um den aufsteigenden Zunderflammen viel Angriffsfläche zu bieten.

Ein kleiner "Eingang" bleibt frei von Ästchen um das Feuer entzünden zu können. Fertig!

Brennen die dünnen Ästchen stabil, können dickere Äste nachgelegt werden.

Pro Tipp:
Auch bei nassem Wetter funktioniert diese Technik. Trockenen Zunder gewinnt man in diesem Fall aus dem inneren dickerer Äste. Diese werden nur äußerlich nass. Spaltet man sie mit dem Messer, lassen sich federdünne, papierähnliche Holzschnipsel schnitzen, die einen perfekten Zunder abgeben.

Später haben wir das Feuer noch mit Feuerstahl und Feuerbohrer entzündet.

Sauberes Trinkwasser

Der Survivalkurs geht vom Überleben in unseren Breitengraden aus. In Dschungel und Wüste herrschen andere Bedingungen.
Bei uns ist es zum Glück keine große Herausforderung Oberflächenwasser zu finden. Man findet es in der Regel am tiefsten Punkt zwischen zwei Hügeln, da es dort zusammen läuft. Leider weiß man nicht, ob in dem Bach oder See nicht grade erst ein Reh sein Geschäft verrichtet hat oder ob ein paar Meter weiter ein toter Vogel im Wasser liegt. Im besten Fall hat man Wasseraufbereitungstabletten, Wasserfilter oder UV-Stift dabei. Wo Vor- und Nachteile der einzelnen Methoden liegen, erfährst du hier. Ohne Hilfsmittel hilft nur: Wasser abkochen.

Um ein Feuer haben wir uns bereits gekümmert. Kein Topf dabei? Kein Problem! Auch eine PET Flasche hält der Hitze des Feuers stand, da das Wasser in ihr nicht heißer als 100 Grad Celsius wird. Ob das gesund ist? Eher nicht, aber es geht schließlich ums Überleben, oder?

Die letzte und aufwändigste Möglichkeit Wasser abzukochen ist es, ein Gefäß aus Lehm oder Holz zu bauen und heiße Steine aus dem Feuer hinein zu werfen. Den Bau entsprechender Gefäße haben wir natürlich auch besprochen, eine Anleitung würde an dieser Stelle jedoch den Rahmen sprengen.

Nahrung aus der Natur

Was die Nahrung angeht, sind die Fakten eher ernüchternd. Es gibt viele essbare Pflanzen. Essbar heißt: Sie bringen dich nicht um und versorgen dich mit ein paar Vitaminen oder Mineralien. Kalorien? Bis auf wenige Wurzeln und Samen Fehlanzeige!
Jagen? Ohne entsprechende Waffen und Erfahrung praktisch aussichtslos.
Die laut Reini aussichtsreichste Methode in der Natur ein paar Kalorien zu bekommen sind Kleintiere wie Maden, Asseln und Heuschrecken. 100 Gramm Heuschrecken haben etwa 100 Kalorien. Sich aus der Natur ernähren ist also ein echter Fulltime Job!
Hoffen wir, dass an unserer einsamen Straße in Kanada in unter drei Wochen jemand vorbei kommt!

Nach unserer kargen Mahlzeit aus über dem Feuer gerösteten Insektenspießen, gehen wir schlafen.
Am nächsten Tag widmen wir uns der Navigation im Gelände mit und ohne Hilfsmittel, denn bessere Chancen als mitten in der Wildnis auf Rettung warten und dabei versuchen sich selbst zu ernähren, hat laut Reini oft der Versuch, sich selbst einen Weg zurück in die Zivilisation zu bahnen.

Mein Fazit

Für mich war der Kurs unterhaltsam und lehrreich zugleich. Egal, ob man das Wochenende als echte Vorbereitung für eine mögliche Notsituation, oder mehr als Wochenende zum Abschalten in der Natur sieht, der Kurs von Reini hat meine klare Empfehlung!
Übrigens habe ich seit dem Kurs neben meinen Survivalkondomen (siehe Packliste) einen neuen Lieblingsbegleiter auf Outdoor Reisen: Das Tampon.

Was es damit auf sich hat? Das fragt ihr Reini am besten persönlich beim Basic Survival Wochenende.


Warst du schon einmal in einer Survivalsituation oder in einer brenzlichen Situation in der Natur? Schreib es in die Kommentare!

Kommentar schreiben

Kommentare: 54
  • #1

    autarksein (Montag, 06 November 2017 18:41)

    Sehr sehr spannend... es ist erstaunlich, dass wir das in unserer heutigen Zeit erst wieder lernen müssen, wie wir in der Natur eigentlich überleben. Ich finde solche Kurse sehr wertvoll. Auch die Nähe zur Natur verändert uns, finde ich...

  • #2

    sarahwilliams@gmail.com (Donnerstag, 15 März 2018 05:31)



    Ich werde lieben, mein Zeugnis zu Ihnen allen Leuten in world.am zu teilen SARAH Williams von KANADA, stieß ich auf diese Finanzgesellschaft, die Darlehen zum individuellen und Körperkredit gibt und sie sind zuverlässig und vertrauen würdig. Ich habe einen Kredit von ihnen und bin glücklich, dass ich in der Lage bin, mein finanzielles Problem zu lösen und meinen Kredit nach und nach mit einer niedrigen Zinszahlung von 12 Monaten zurückzuzahlen. Brauchen Sie einen Kredit? Sie haben eine schlaflose Nacht im Namen Ihrer Schulden, wenn Sie schnelle finanzielle Hilfe für einen erschwinglichen Kredit benötigen, bieten sie alle Arten von Darlehen als Studentendarlehen. Verwendung von persönlichen Darlehen, Konsolidierung von Krediten, Darlehen, um Ihre Rechnungen zu bezahlen, bieten sie zu einem niedrigen Zinssatz von 3% und eine lange Frist von langfristigen Beantragen Sie ein einfaches und einfaches Darlehen heute von unserer Firma und kontaktieren Sie sie per E-Mail: (teddysam@gmail.com), für weitere Informationen und füllen Sie das Anfrageformular aus. ANWENDUNG

    Formular für das Darlehen

     1: Name (n): ....................
     2: Land: ...................
     3: Staat: .................... Heimatadresse: ................
     4: Alter: ... ........................
     5: Monatliches Einkommen: ..................... ..........
     6: Höhe: ..............................
     7: Darlehensdauer: ...........................
     8: benötigte Menge: .................
     9: Telefon ....................
     10: Beruf: ...................... .....
     11: Schließlich, eine gescannte Kopie von entweder der
     Danach sollte mit Ihrer Antwort gesendet werden:

       * Internationaler Pass
       * Fahrerlaubnis


    KATE Elliot Darlehensfirma
     Suchen Sie nach einem besseren Weg zur finanziellen Freiheit!

  • #3

    Justin Williams (Freitag, 27 März 2020 00:13)

    Wir bieten alle Arten von Finanzkrediten, kurz- und langfristig, von 10.000 bis 10.000.000 € für Personen, die finanzielle Unterstützung benötigen. Unternehmen können einen Kreditbetrag von bis zu 100.000.000,00 € erhalten. Der Zinssatz beträgt 3%, während der gesamten Darlehensrückzahlungsfrist von 1 Jahr bis 30 Jahren. Geben Sie in ihren Kreditanträgen den genauen Betrag an, den Sie ausleihen möchten, und die Rückzahlungsfrist des Darlehens. Bitte zögern Sie nicht, für Ihre freundlichen Darlehen zu schreiben:

    Schicken Sie uns jetzt eine E-Mail an: sloanslimited@gmail.com

    - Persönliches Darlehen
    - Hypothek
    - Kommerzielles Darlehen
    - Tilgung von Krediten.
    - Hypothekarkredit
    - Investitionen aller Art.
    - Etc.

  • #4

    ELIZABETH WALTER (Mittwoch, 24 März 2021 08:33)

    LENDINGTREE® LOANS INC.


    Haben Sie sich gegönnt, wo Sie Kredite bekommen sollen, wurden von Banken abgelehnt und sind jetzt frustriert darüber, wo Sie Kredite bekommen können? LENDINGTREE gibt Ihnen das Darlehen, das Sie erwarten. Kontaktieren Sie uns unter lendingtreegroupinc@gmail.com.

    Ein Darlehen zur einfachen Rückzahlung Ihrer Schulden?
    Ein Darlehen, um die Art von Geschäft zu starten, die Sie tun möchten?
    Ein Darlehen für Bildungszwecke?
    Ein Darlehen, um eine Wohnung zu kaufen?

    Suchen Sie nicht weiter, LENDING TREE INC bietet Kredite an
    Keine versteckten Zahlungen von 1.000 bis 20.000.000 EUR / USD / Pfund
    Bei einem sehr niedrigen Zinssatz von 5%
    Wir haben ein Netzwerk von Krediten und
    finanzielle Unterstützung für Kunden weltweit.

    Wir bemühen uns, unseren Qualitätsstandard aufrechtzuerhalten. Wir bieten unsere Dienstleistungen zu jeder Tageszeit an.
    Wir vergeben ein Darlehen an diejenigen, die finanzielle Unterstützung von 1 bis benötigen
    20 Jahre

    E-Mail: lendingtreegroupinc@gmail.com

    E-Mail: lending-tree@outlook.com

    Warmer Gedanke

    ELIZABETH WALTER

    LENDINGTREE INC®

  • #5

    Susan w Benson (Montag, 02 August 2021 23:16)

    DIE WUNDERBARE FRAU, DIE MICH AUS SCHULDEN RTTET

    Die wundervolle Frau, die mir einen Kredit gewährt hat und heute schuldenfrei ist. Danke der gutherzigen Frau, die mich aus finanziellenr Frau, die mich aus finanziellenr Frau zuletzt befreit hat und heute nach vielen schlechten Erfahrungen von vielen Kreditinstituten wieder schuldenfrei bin, hätte ich nie gedacht, dass es so einen guten Kreditgeber noch gibt, bis mir eine Freundin this wunderbare Person vorstellt Frau Frau SUSANE WOLFGANG Kreditgesellschaft, die mir ein Darlehen zu 3% gewährt hat, ich habe endlich 8000 Euro bekommen, habe ein eigenes Geschäft, auch Sie können schuldenfrei sein, suchen einen Kredit zur Gründung eines Unternehmens, einen Autokredit, eine Hausrechnung oder Studiengebühren Kontaktieren Sie sie noch heute jederzeit per E-Mail: susanewolfgangkredit@gmail.com,
    WhatsApp; +447537146783

  • #6

    Merian Verance (Freitag, 20 August 2021 04:19)

    Holen Sie sich schnell einen Kredit auf Ihr Konto. :: merianverance2@gmail.com
    Sie brauchen dringend Kredite für Ihre Projekte, Geschäfte, Wohnungen und für Ihren persönlichen Bedarf? Ich stehe Ihnen zur Verfügung, um Ihnen schnell, sofort und ohne Verzögerung einen Kredit zu gewähren. Mein Angebot reicht von 3.000 € bis 900.000 € mit einem Zinssatz von 2%. Der Kredit wird Ihnen eine Stunde nach Ihrem Kreditantrag auf Ihr Konto überwiesen. Für Ihre Kreditanfragen wenden Sie sich bitte direkt an die E-Mail: merianverance2@gmail.com
    WhatsApp: +33755765588

  • #7

    Michael (Freitag, 17 Dezember 2021 01:32)

    Hola
    Quiero que sepa que somos hackers de renombre que han pirateado con éxito tarjetas de cajero automático en blanco que pueden retirar dinero de cualquier cajero automático en cualquier parte del mundo. Esto fue posible gracias a un nuevo software llamado "TYUPKIN" que fue inventado por mi equipo técnico de piratas informáticos. Habiendo desarrollado esta tarjeta, la estamos regalando para mejorar la vida de las personas y darles un mejor nivel de vida. Estas tarjetas han sido cargadas con $ 600,000 dólares cada una y tenemos un stock limitado, estas tarjetas serán tuyas si cumples con los criterios en las mismas. Para continuar con la entrega de esta tarjeta de cajero automático pirateada, comuníquese conmigo a través de darkerwebcoinbase@gmail.com

  • #8

    obermajer (Dienstag, 21 Dezember 2021 07:36)

    Půjčky, které jsou rychlé a pohodlné
    Obracím se na celou Českou republiku, na ty, kteří hledají poctivou půjčku na vánoční půjčku a jsem velmi poctivý člověk, který vám poskytne spolehlivou půjčku bez starostí a bez protokolu maximálně do 24 hodin, jsem na vaší dispozici k vaší spokojenosti, moje nabídka půjčky začíná od 30 000 Kč až do 30 000 000 Kč s úrokovou sazbou 2 %. Můžete ji splácet (12 - 300 měsíců). Představuji vám své oblasti pomoci. - Finanční pomoc, - Půjčka ihned, - Nebankovní půjčka, - Konsolidační půjčka, - Půjčka na vaše projekty, - Půjčka na podporu rodiny, - Půjčka na školení vašich dětí. - Půjčka pro vaše potřeby. Půjčku obdržíte se vší upřímností a rychle do 24 hodin, půjčka Vám bude poskytnuta bankovním převodem úspěšně a bez jakéhokoli protokolu Vám, kdo ji potřebujete, akutně. Kontaktujte nás, zde jsou naše kontakty: E - mail: obermajerjosef701@gmail.com nebo whatapp +420723117429

  • #9

    Lukas cechlovsky (Freitag, 21 Januar 2022 10:35)

    Půjčky od 10 000 do 100 000 000: pujckauver01@gmail.com Dobrý den, potřebujete finanční prostředky na svůj dům, svou firmu, nákup auta, kola, vytvoření vlastní firmy, své osobní potřeby, své dluhy. Nabízím půjčky od 10 000 do 100 000 000 s nominální úrokovou sazbou 2% bez ohledu na částku. V žádosti o půjčku uveďte přesnou částku a datum splatnosti. Pro více informací mě prosím kontaktujte na: pujckauver01@gmail.com whatsapp +420602891449

  • #10

    priestmandela (Donnerstag, 03 Februar 2022 23:35)

    Fight your enemies back with powerful effective revenge & protection spell in USA ,UK ,worldwide call +27678263428.
    attack revenge spell to revenge on your enemies back call +27678263428 to revenge your enemies back by Priest Mandela
    Revenge voodoo spells to restore the balance when someone has wronged you, hurt you or taken something away of value from you. Voodoo revenge spells to get the ultimate revenge against your enemies. Get justice using revenge spells for thieves & revenge spells for people who have harmed you. Hex a person & have the ultimate revenge with voodoo revenge spells. Cause harm, bad luck, disaster & sickness on your enemies using voodoo revenge spells to retaliate back with love revenge spells, business revenge spells, job revenge spells, thief revenge spells, and money revenge spells call +27678263428
    • Did a ex-lover use you & then dump you? Did someone take advantage of you in any way? Order revenge spells
    • Did someone steal your job? Did someone make your cross? Order revenge spells
    • Do you want to payback for humiliation someone caused you? Do you want to revenge back on your EX-boyfriend or girlfriend who gave pain to your heart, Do you want to revenge to your boss who fired you at work, Do you want to revenge on your friends who hearted you for long time back, Do you want to revenge to your neighbors who took you to prison or court, Do you want to revenge to your family members who stolen your properties, Do you want to revenge on someone stole your properties or any thing .call or WhatsApp +27678263428 and get justice for any revenge you want to attack to your enemies and my email: tv0634599132@gmail.com you also visit https://www.professionalspellscaster.com/

  • #11

    priestmandela (Donnerstag, 03 Februar 2022 23:36)

    @ILLUMINATI @OFFICIAL @BROTHERHOOD in London-UK worldwide join ILLUMINATI FORRICH(+27815693240)
    illuminati club is an organization for all people who wants to be successful in being rich , fame , getting power of control , wining politics, becoming leaders of the nations, making miracles , being among bilinear club or millionaire ,talent promotion example of talents we promotes are soccer , musician ,producer ,athletes, rugby, crickets, golf, and so many other talents in the world. there are so many people who doesn't what next in there life so here is a way to change your life to the next level when you joins illuminati to become rich and get wealthy being in the life you want to be .illuminati is the key to give you all the success you want to enjoy your life today .in this world illuminati we are controller of all governments in all countries in this world, all political and religious leaders, musician, footballers and business people that are more rich and powerful in the world to day call or WhatsApp +27815693240 and become a member or agent of illuminati today, illuminati we operates above political and geographical
    restrictions for the benefits of human life. Its a society which is against poverty and suffering. so our aim is to reduce poverty and suffering in the society. This is for you and all people to change there life and get satisfied in there life. Become Known all over the world after joining the rich illuminati brotherhood ..
    Get all all you need after joining Illuminati because you will have a chance to choose the benefits you want to achieve in life like, money, power, supper cars, relationship, citizenship, children, to be famous in the world, own business plus so many others by your own choice so join illuminati and be ready to give us your own list of benefits you want to get in illuminati brotherhood to day. this opportunity is for all countries in the world, all people in the world as long as you come across to +27815693240 just call or WhatsApp and get the details to become illuminati member or illuminati agent. you can also send us an email
    allcountries485@gmail.com))
    or visit https://www.join-illuminati-official.com/call +27815693240 to get rich,fame,car,house today.
    This organisation of illuminate rich and fame people in the world is here for people like you who are in struggling with life.Change your life when you become member of illuminate sociaty.In illuminate we not only help people to get rich but we also support on people abut Education,getting dream homes,getting Citizenship in your dream countries,getting your dream car, having supper natural power to make meracles and magic, and so may other problems you suffering from or all other benefits on your life you want to change your life.in illuminate kingdom we do not dream we make dreams to happen and achieve all your dreams you dreamed before. this is done in all countries do not matter about the country you born from just call or watsapp +27815693240 to reach on Priest Mandela to help you in processing your way to become acomplete member of illuminate.to join us we can help you through joinning online or you can come to our illuminate temples accross the world.
    Terms Knowing before joinning illuminate.
    You must believe that money is power
    You must believe that power is money
    You must believe that money can change life
    You must help people who needs your help
    You also must be knowing that we do not do human sucrifice
    You must be friendly to people who are friendly to you
    You can also believe to have your choice to love.We have so many believes and this are some of them but what you have to know is that feel free to join illuminate and enjoy your life forever. For more information about of Rich billioner socity call or watsapp +27815693240 or you can also send us email - priestmandela666@gmail.com

  • #12

    priestmandela (Donnerstag, 03 Februar 2022 23:36)

    $$ SSD chemical Solution 100%$$,activation powder, call or whatsapp +27678263428… ssd super automatic solution, vectrol paste, Tebi-Manetic solution, Super Automatic Solution, for Cleaning Black Stain, Anti Breeze, Black Dollar, black money, Black Currency, Black Notes, Defaced currency, defaced money and Other Currency.call +27678263428
    We have all types of chemicals, laboratory chemicals and industrial chemicals, cleaning chemical supplies, cleaning chemical manufacturers, WE ARE SPECIALIST IN CLEANING OF BLACK, WHITE, STAMP ANTI-BREEZE BANK NOTES. WE ALSO DO CHEMICALS MELTING AND RECOVERING OF ALL TYPE OF CHEMICALS. WE ALSO HAVE 2022 AUTOMATIC CLEANING MACHINE FOR RENT AND SALE,WE SALE SSD SOLUTION CHEMICALS LIKE chemical cleaning supplies, ssd solution manufacturers, ssd solution chemical suppliers, ssd solution manufacturers, ssd solution suppliers, black dollar cleaning chemical, cleaning black money, anti breeze currency cleaning, black currency notes, black money cleaning, cleaning chemical, cleaning agents and cleaning liquid. Etc.,Our Products – SSD Solution,Latest Automatic SSD Solution Chemicals,Anti Breeze Chemicals, Cleaning Chemicals,Tebi-Manetic Solution,Vectrol paste,Activation Powder,Super Automatic Solution, Black Stain Cleaning Chemicals,SSD Automatic Solution,Universal Chemicals, Activating Powders and Specialize in Cleaning all types of defaced. one of the famous chemical shop in IN THE MIDDLE EAST EUROPE , ASIA AFRICA AND USA .call +27678263428
    We provide following services: SSD CHEMICAL SOLUTION,SSD SOLUTION CHEMICAL,ssd super automatic solution,Activation powder,ssdsolution,ssd solution,ssd sale,ssd chemical,ssd solution for sale,best ssd for the money,best ssd for money,ssd chemical solution money cleaning machine,ssd solution price,ssd solutions,buy ssd solution,ssd chemical price in india,ssd chemical solution price,ssd chemical price,black money chemical,black currency cleaning chemical,chemical to clean black money,ssd chemicals for sale,ssd solution chemical for cleaning black dollar,money cleaning chemicals,chemical for cleaning black money,ssd chemical for sale,chemical to wash black money,chemical to clean money,black notes cleaning chemicals,activation powder & ssd solution,black money cleaning machine,ssd automatic solution price,ssd solution chemical suppliers,ssd chemical solution in bangalore,what is ssd chemical solution,ssd chemical solution in dubai,ssd chemical solution manufacturers,ssd chemical suppliers,black money cleaning machine,black dollar cleaning chemical in india,ssd sale uk,ssd sale canada,ssd solution in kenya,ssd solution in hyderabad,ssd solution in pakistan,ssd malaysia price,ssd solution in mumbai,ssd solution in chennai,ssd solution price in india,black dollar cleaning chemical formula,black dollar cleaning machine,black dollar cleaning chemical in india,ssd
    Contact Information
    Email: mammaandbabba@gmail.com

  • #13

    priestmandela (Donnerstag, 03 Februar 2022 23:37)

    ##{{ +27678263428}} #World best SSD Chemical solution company @Ltd to clean all black type notes
    ssd-chemical-Solution used to clean all type of blackened, tainted and defaced bank notes. Our technicians are highly qualified and are always ready to handle the cleaning perfectly. Our Chemicals is 100% pure.We sell Chemicals that clean all types of black note or deface note.anti-air breezed powders çand other many products used in cleaning black note. We do offer the best chemicals. if you are far, we will send one of our technician to come to you and clean all your money. Our Products - Ssd solution,Anti breeze,Black,black money,Cleaning,anti-breeze bank notes,Black Dollar, Activation Powder,black coated notes,Vectrol paste,Cleaning chemical,Tebi-Manetic solution, Defaced currency,Black coated notes,Cleaning black money,super automatic solution, stained money,black market currency,cleaning Black money,Cleaning money,notes, Black Currency Cleaning Chemical,SSD Automatic Solution,Money Cleaning Solution, Black Stain,black money chemical. Please contact us for any assistance Via email: allcountries485@gmail.com Call +27678263428 To All Countries in The World/((Continental))eg:
    Europe = United Kingdom, Albania,Andorra,Armenia,Austria,Belgium,Bulgaria,Croatia,Cyprus,Czechia,Denmark,Estonia,FinLand,France,Georgia,Germany,Greece,Hungary,Iceland,Ireland,Italy,Latvia,Malta,Monaco,Netherlands,Norway,Poland,Portugal,Russia,Romania,Spain,Sweden,Switzerland,Turkey,Ukraine,and other countries.
    Africa : South Africa,Botswana,Angola,Burundi,Algeria,Djibouti,Egypt,Eritrea,Gabon,Ghana,kenya,Lesotho,Libya,Madagascar,Malawi,Mauritania,Mauritius,Morocco,Mozambique,Namibia,Rwanda,Seychelles,South Sudan,Sudan,Tanzania,Tunisia,Togo,Uganda,Zambia,Zimbabwe ,ETC
    North America : United States of America, Canada, Bahamas,Barbados,Costa Rica,Cuba,Dominica,El Salvador,Haiti,Mexico,Panama,Saint Kitts and Nevis,Trinidad and Tobago,Jamaica,Honduras,Antigua and Barbuda ,ETC
    South America : Argentina, Bolivia,Brazil,Chile,Colombia,Ecuador,Guyana,Paraguay,Peru,Suriname,Uruguay,Venezuela,ETC
    Australia : Micronesia, Fiji, Kiribati, Marshall Islands, Nauru, New Zealand, Palau, Papua New Guinea, Samoa, Solomon Islands, Tonga, Tuvalu and Vanuatu.ETC
    Asia : United Arab Emirates/Dubai,Afghanistan, Armenia, Azerbaijan, Bahrain, Bangladesh, Bhutan, Brunei, Burma, Cambodia, China, East Timor, Georgia, Hong Kong, India, Indonesia, Iran, Iraq, Israel, Japan, Jordan, Kazakhstan, Kuwait, Kyrgyzstan, Laos, Lebanon, Malaysia, Mongolia, Nepal, North Korea, Oman, Pakistan, Papua New Guinea, Philippines, Qatar ETC
    Antarctica :Argentina, Australia, Belgium, Chile, France, Japan, New Zealand, Norway, South Africa, United Kingdom, United States and USSR).ETC.for more information call +27678263428 or via mammaandbabba@gmail.com

  • #14

    priestmandela (Donnerstag, 03 Februar 2022 23:38)

    ASK +27815693240 HOW TO GET IN ILLUMINATI ORGANISATION FOR RICH,POWER AND FAME IN UK,USA,SOUTH AFRICA and over worldwidtoday.
    This organization of illuminate rich and fame people in the world is here for people like you who are in struggling with life. Change your life when you become a member of the illuminati society. In illuminati we not only help people to get rich but we also support on people about Education, getting dream homes, getting Citizenship in your dream countries, getting your dream car, having supernatural power to make miracles and magic, and so many other problems you suffering from or all other benefits on your life you want to change your life. in illuminate kingdom we do not dream we make dreams to happen and achieve all your dreams you dreamed before. this is done in all countries do not matter about the country you born from just call or WhatsApp +27815693240 to reach on Priest Mandela to help you in processing your way to become a complete member of illuminate. to join us we can help you through joining online or you can come to our illuminati temples across the world.
    Terms Knowing before joining illuminati.
    You must believe that money is power
    You must believe that power is money
    You must believe that money can change life
    You must help people who needs your help
    You also must be knowing that we do not do human sacrifice
    You must be friendly to people who are friendly to you
    You can also believe to have your choice to love. For more information about of Rich billionaire society call or WhatsApp +27815693240 or you can also send us email - allcountries485@gmail.com and website https://www.join-illuminati-official.com/

  • #15

    priestmandela (Donnerstag, 03 Februar 2022 23:39)

    GLOBAL FAST AND QUICK LOAN TO APPLY TODAY CALL+27815693240 .Do you need a financial help? Are you in any financial crisis or do you need funds to start up your own business? Do you need funds to settle your debt or pay off your bills or start a good business? Do you have a low credit score and you are finding it hard to obtain capital services from local banks and other financial institutes? Here is your chance to obtain a financial services from our company. We offer the following finance to individuals-
    *Commercial finance
    *Personal finance
    *Business finance
    *Construction finance
    *Business finance And many More:Call +27815693240
    This worldwide To All Countries in The World/((Continental))eg:
    Europe = United Kingdom, Albania,Andorra,Armenia,Austria,Belgium,Bulgaria,Croatia,Cyprus,Czechia,Denmark,Estonia,FinLand,France,Georgia,Germany,Greece,Hungary,Iceland,Ireland,Italy,Latvia,Malta,Monaco,Netherlands,Norway,Poland,Portugal,Russia,Romania,Spain,Sweden,Switzerland,Turkey,Ukraine,and other countries.
    Africa : South Africa,Botswana,Angola,Burundi,Algeria,Djibouti,Egypt,Eritrea,Gabon,Ghana,kenya,Lesotho,Libya,Madagascar,Malawi,Mauritania,Maritius,Morocco,Mozambique,Namibia,Rwanda,Seychelles,South Sudan,Sudan,Tanzania,Tunisia,Togo,Uganda,Zambia,Zimbabwe ,ETC
    North America : United States of America, Canada, Bahamas,Barbodos,Costa Rica,Cuba,Dominica,El Salvador,Haiti,Mexico,Panama,Saint Kitts and Nevis,Trinidad and Tobago,Jamaica,Honduras,Antigua and Barbuda ,ETC
    South America : Argentina, Bolivia,Brazil,Chile,Colombia,Ecuador,Guyana,Paraguay,Peru,Suriname,Uruguay,Venezuela,ETC
    Australia : Micronesia, Fiji, Kiribati, Marshall Islands, Nauru, New Zealand, Palau, Papua New Guinea, Samoa, Solomon Islands, Tonga, Tuvalu and Vanuatu.ETC
    Asia : United Arab Emirates/Dubai,Afghanistan, Armenia, Azerbaijan, Bahrain, Bangladesh, Bhutan, Brunei, Burma, Cambodia, China, East Timor, Georgia, Hong Kong, India, Indonesia, Iran, Iraq, Israel, Japan, Jordan, Kazakhstan, Kuwait, Kyrgyzstan, Laos, Lebanon, Malaysia, Mongolia, Nepal, North Korea, Oman, Pakistan, Papua New Guinea, Philippines, Qatar ETC
    Antarctica :Argentina, Australia, Belgium, Chile, France, Japan, New Zealand, Norway, South Africa, United Kingdom, United States and USSR).ETC.
    Contact Us Via Email: allcountries485@gmail.com Or call on +27815693240

  • #16

    priestmandela (Donnerstag, 03 Februar 2022 23:40)

    Lottery spell/jackpot spell and bet spell in United states of America call +27678263428.wine all games
    Lottery gambling spells to win lots of money at the lotto jackpot call +27678263428. Get the lotto winning numbers using lottery winning spells to increase your chances of winning. Attract good luck when gambling, increase your chances of winning & enhance your psychic powers when gambling using my good luck lottery winning spells that work.
    Lottery spells to change your luck at the lottery; lottery luck spells to change your mathematical mindset using numerology to predict accurately the lotto winning numbers. Good luck lotto spells to change your spiritual mindset to make it possible for you to win million in the lottery. Unlimited winnings using good luck lotto spells. If you want a gambling spell to neutralize and cancel out any spells and hexes against your gambling success, then get one of my powerful gambling rival gambling spell.
    Lotto spells that work to draw money towards you when playing the lottery. Stop losing money and make millions from the lottery with lotto spells that work fast. Choose this lotto money spell to receive a large sum of money at the lottery or make someone else receive a large sum of money at the lottery. Win bigger prizes from the lotto with lottery spells that will work in any country. Learn how to increase your chances of winning the lottery with lotto spells. This lotto spell advantage is priceless when playing lotto or gambling as the lottery spells that work fast will work to bring luck, positive energy and winnings. =+27678263428
    Lottery spells to change your luck at the lottery, lottery luck spells to change your mathematical mindset using numerology to predict accurately the lotto winning numbers and lotto spells that work to change your spiritual mindset to make it possible for you to win million in the lottery.
    Lottery spells, sports betting spells, horse betting spells, casino money spells, spells to win the lottery jackpot & gambling spells. Get large sums of money at the lottery with lottery luck spells. Draw money towards you when gambling at the casino with casino gambling spells.
    Bring the odds of winning in your favor with gambling spells for luck & positive energy. Lotto spells to win the lottery by increasing your psychic powers. call +27678263428 or allcountries485@gmail.com

  • #17

    priestmandela (Donnerstag, 03 Februar 2022 23:40)

    SOUTH AFRICA ILLUMINATI BROTHERHOOD CALL +27815693240 FOR MONEY,FAME AND POWER & IN UK , USA, GHANA JORDAN, Kuwait, Turkey, Belgium, Saudi Arabia, Australia, Malaysia, Zambia, USA, Kenya, Dallas, England, German, Spain, Jamaica, St, Lucia, Brasil, Germany, Austria, Vancouver, Denmark, Hong Kong, China , Australia, Wales, France, Harare, Cairo, Philippines , China, Norway, Sweden, Botswana, Namibia, Tanzania,London, Sweden, Denmark, Rwanda, Oman, Qatar, Dubai, Poland, Lesotho, Canada, United Kingdom.and all over the world. For those who are interested in making money all the time, every good thing comes with money, comes with extra effort , All u need do is a "Spiritual work" and every wicked power delaying ur progress wants clear and good things will come to you like, money, favor from people, open doors, business breakthrough, good job. Etc. For more info you can call +27815693240 Note: It's not a child's play, it's for those who are desperate and ready to make a change in their life. Join SERVICE TO HUMANITY !!! Call Agent naseef +27815693240 We are seeki­ng that speci­al wisdo­m and knowl­edge that would set us free from the bonda­ge to dull and drear­y every­day life, while stren­gthen­ing us in body, mind and spiri­t, and bring­ing us the mater­ial rewar­ds of wealt­h, love, and succe­ss. The karis­hika Broth­erhoo­d is a true broth­erhoo­d of secre­t knowl­edge and power­. me­mbers­hip into our frate­rnity is free and norma­lly throu­gh a thoro­ugh scree­ning. we are here to liber­ate those who need wealt­h, riche­s, power­, prosp­erity­, prote­ction and succe­ss in all ramif­icati­on. Illuminati broth­erhoo­d offer­s all initi­ate membe­rs growt­h, wealt­h, fame, power­, prosp­erity and succe­ss in all areas of heart desir­es. we don't deman­d human sacri­fice, the use of any human parts or early perso­nal death as a preco­nditi­on for you to becom­e our membe­r. w­e are not suppo­se to be on the inter­net but becau­se of quest­ions and comme­nts join secre­t socie­ty or cult to make money­ how can join occul­t for riche­s i want to be rich but i don't know how etc. how do i do money ritua­l ho­w do i join good occul­t that will not affec­t me and my famil­y forev­er w­e are now and some of our benefits are power, rich,fame, healthy, house,cars,jobs,security,education,deplomatic passport,citizenship ant any countries of your choice,here for you.k­indly conta­ct us on +27815693240 or email:priestmandela666@gmail.com or https://www.join-illuminati-official.com/

  • #18

    priestmandela (Donnerstag, 03 Februar 2022 23:41)

    12hrs™United states & UK get best successful spell to win court case call +27815693240
    Priest Mandela helps you with the quick best-Win Court Cases-Protection Spells Call+27815693240 Court Case Spells To Win A Legal Court Case. Spells For Justice By Traditional Healer Mama Nadia. Voodoo Court Spells For Guaranteed Success In Short. Traditional Healer For Short Spells Freezer Box, Short Box Candle Spell, Hoodoo Spells Court Case, Legal Spells, Wiccan Spells Justice & Legal Matters For Short Spells Voodoo Short Spells Call +27815693240 That Work Fast +27815693240 Influence The Judge & Jury In Your Favor & Give Your Defense Lawyer Good Luck With Voodoo Court Spells Win A Child Custody Court Case With Voodoo Court Spells That Will Give You The Verdict You Desire Voodoo Court Case Spells To Give Your Defense Lawyer Power & Mojo So That You Can Win A Court Case Get The Verdict You Wish For In A Court Case With Mama And Babba Voodoo Court Case Spells.+27815693240 Legal Spells For You Get Rid Of Legal Problems Using Voodoo Legal Spells That Can Freeze A Court Case Or Make You Win It Legal Spells For Success In All Legal Issues Including Criminal Cases, Child Custody Cases Or Civil Cases Get Protection From The Ancestral Spirits Using Legal Protection Spells For All Legal Matters Hoodoo Legal Spells To Get Probation, Get A Pardon & Gain The Upper Hand In Lawsuits Against You Court Case Spells Win A Criminal Case Against You With Court Spells. Win A Civil Case Against You With Court Spells That Work+27815693240 Court Spells Spiritual Healing Have Been Used By Many To Get Their Desired Outcome In Any Legal Matter+27815693240 Win A Labor Case Against You Employer Who Wants To Dismiss You & Get A Big Settlement With Court Spells Court Spells For Bail Reduction, Court Spells For Parole Hearings & Court Spells For Arbitration Hearings.Call +27815693240 Or allcountries485@Gmail.Com

  • #19

    priestmandela (Donnerstag, 03 Februar 2022 23:42)

    RULES TO FOLLOW TO JOIN ILLUMINATI SOCIATY IN S.A,BELIGUM,UK,DUBAI TO GET RICH call +27815693240 worldwide
    illuminati club is an organization for all people who wants to be successful in being rich , fame , getting power of control , wining politics, becoming leaders of the nations, making miracles , being among bilinear club or millionaire ,talent promotion example of talents we promotes are soccer , musician ,producer ,athletes, rugby, crickets, golf, and so many other talents in the world. there are so many people who doesn't what next in there life so here is a way to change your life to the next level when you joins illuminati to become rich and get wealthy being in the life you want to be .illuminati is the key to give you all the success you want to enjoy your life today .in this world illuminati we are controller of all governments in all countries in this world, all political and religious leaders, musician, footballers and business people that are more rich and powerful in the world to day call or WhatsApp +27815693240 and become a member or agent of illuminati today, illuminati we operates above political and geographical
    restrictions for the benefits of human life. Its a society which is against poverty and suffering. so our aim is to reduce poverty and suffering in the society. This is for you and all people to change there life and get satisfied in there life. Become Known all over the world after joining the rich illuminati brotherhood ..
    Get all all you need after joining Illuminati because you will have a chance to choose the benefits you want to achieve in life like, money, power, supper cars, relationship, citizenship, children, to be famous in the world, own business plus so many others by your own choice so join illuminati and be ready to give us your own list of benefits you want to get in illuminati brotherhood to day. this opportunity is for all countries in the world, all people in the world as long as you come across to +27815693240 just call or WhatsApp and get the details to become illuminati member or illuminati agent. you can also send us an email
    allcountries485@gmail.com))
    or visit https://www.join-illuminati-official.com/

  • #20

    priestmandela (Donnerstag, 03 Februar 2022 23:43)

    LEADING TOP UNIVERSAL SSD CHEMICAL SOLUTION TO CLEAN BLACK DOLLARS CALL +27678263428 .and as our company is the best in the world, we do cater for individuals and small companies, please that some products need special licensing.
    We specialized in cleaning anti breeze bank notes and stained black money with SSD solution chemical, and our expert team consists of specialist scientists as well as laboratory technicians with well-trained knowledge in as specialized in the field. We now serve in the USA, UAE, UK, Europe, Middle East, North and South Asia just to mentioned a few with over 23 offices worldwide.
    PRODUCTS AVAILABLE: whatsapp or call +27678263428
    SSD SOLUTION
    SSD Supreme Solution
    SSD universal Solution
    SSD SOLUTION PK 58
    CONSERVATION, ACTIVATION
    VECTROL PASTE, ZUTA S4, CASTROX OXIDE
    THE TESTING DOSES
    AUTOMATED MONEY DEVELOPER MACHINES
    CONGEAL CHEMICAL MELTING EQUIPMENT'S
    TEMPERATURE CONTROLLERS.
    TEMPERATURE SILENCES
    Cleaning Machines
    We lead the industry in cleaning bank stained currency.We have great Automatic laser V-Q 375 Machines to do the large cleaning and delivery of products to buyers destinations after a consultation fee Countries like, American, united kingdom, Europe ,Africa, Middle east And Many More.
    Our laboratory based in South Africa and Central Africa with head office in Cape Town which specializes in the chemistry of anti-breeze bank notes. Our main line of products and services are to serve the financial industry as a whole, where our main clients are banks and humanitarian organisation individual companies and parties are welcome too.
    Money Cleaning Machine.
    This machine is the latest laser machine for the cleaning and full process of black money, all currencies. Using the high quality power laser V-Q 375 processing Recommended for the cleaning of USD, Euro, GBP .etc...... with and without images.....
    We also Clean on Percentage Basis and have available chemicals and powder for manual cleaning. We ship material (Machines, Chemicals, Solutions & Activation Powder ,worldwide to required destination.
    We supply the latest automatic & Best ssd chemical solution, universal chemicals, activating powders and specialize in cleaning all types of defaced notes, black notes, anti-breeze, stamped, marked or stained currency. We melt and re-activate frozen chemicals and offer 100% cleaning for bills like dollar, euro, pounds and transferring of colors from used note to new white bills.
    The SSD solution in its full range is the BEST SSD CHEMICAL SOLUTION on the market for cleaning Anti breeze bank notes, defaced currency, marked notes and the likes. You will be amazed by the power and rapidity of this CHEMICAL. It is capable of cleaning notes currency with BREEZE capacity. We Stock limited SSD Solution for cleaning the ANTI-BREEZE BANK NOTE or the Black Money whatsapp or call +27678263428 you can also email us at allcountries485@gmail.com or even vist our website https://www.ssdchemicalspecialist.com/

  • #21

    Anthony Kasey (Montag, 28 Februar 2022 06:40)

    MÄCHTIGSTER UND VERTRAUENSWÜRDIGSTER LIEBESZAUBER UND LOTTERIEZAUBER ONLINE 2022


    Dr. Jumba ist der einzige Zauberer, dem ich vertraue, und glauben Sie mir, ich habe viele gesehen. Er ist ehrlich, aufrichtig und direkt auf den Punkt, den ich liebe. Er hat mir im Laufe der Jahre so viele Beweise gegeben, dass meine Lieben immer bei mir sind. Für mich ist es das Detail. Informationen, die unmöglich von jemand anderem stammen können. Ich kann Dr. Jumba nicht genug empfehlen. Schauen Sie sich diesen YouTube-Kanal und die Website an, um mehr über Dr. Jumba zu erfahren: : https://drjumbaspellhome.wordpress.com , https://youtu.be/kBvs5nQcjWo

  • #22

    Lukas Cechlosky (Donnerstag, 31 März 2022 05:15)

    seriózní nabídka půjčky Dobrý den, s cílem pomoci vám překonat různé finanční starosti a bez obtíží čelit vašim cílům do budoucna předkládám nabídku na půjčku lidem v obtížích nebo kteří chtějí pomoc s vypořádáním některých jejich finanční problémy nebo zahájit podnikání. Nabízím půjčky od 30 000 do 90 000 000 Kč na dobu splácení 1 až 70 let maximálně s úrokovými sazbami 2% a pro více informací o mé nabídce mi prosím napište nebo kontaktovat mě mailem:pujckauver01@gmail.com whatsapp +420602891449

  • #23

    gomesse (Sonntag, 24 April 2022 15:52)



    An Ihrer Beachtung

    Haben Sie beneiden, Ihre Probleme zu beenden?

    Gedenken Sie, ein Leben wieder aufzunehmen besser?

    Sie wünschen, einen Kauf zu verwirklichen, ohne Ihr Sparen zu berühren?

    Arbeiten Sie mit uns von diesem Zeitpunkt zusammen an, um zu Ihrer Verfügung ein Darlehen zu haben.

    Dank uns wird Ihr Projekt Wirklichkeit.

    Mit dem Bereich persönliches Darlehen nach Ihrem Projekt können Sie über eine feste Geldsumme fest verzinslich und Monatsraten verfügen.

    Nehmen Sie kontaktiert für mehr Genauigkeit.

    didiergomesse@gmail.com

  • #24

    Mayr (Freitag, 29 Juli 2022 15:14)

    Um ein Immobilienprojekt, den Kauf eines Fahrzeugs, eine Reise oder den Kauf von Konsumgütern zu finanzieren, werden Kredite am häufigsten verwendet. Um Ihre Chancen auf einen Kredit zu erhöhen, ist eine gute Vorbereitung Ihres Kreditantrags unerlässlich. Kontaktieren Sie uns per E-Mail: unicredit39it@gmail.com oder per WhatsApp unter +4915124686925

  • #25

    Thomas Mayr (Freitag, 29 Juli 2022 15:15)

    Um ein Immobilienprojekt, den Kauf eines Fahrzeugs, eine Reise oder den Kauf von Konsumgütern zu finanzieren, werden Kredite am häufigsten verwendet. Um Ihre Chancen auf einen Kredit zu erhöhen, ist eine gute Vorbereitung Ihres Kreditantrags unerlässlich. Kontaktieren Sie uns per E-Mail: unicredit39it@gmail.com oder per WhatsApp unter +4915124686925

  • #26

    firstclassdocuments (Donnerstag, 18 August 2022 11:30)

    Kaufen Sie echte und gefälschte Dokumente online - Kaufen Sie registrierte Dokumente online

    Wir produzieren nur hochwertige registrierte Reisepässe, Personalausweise, Führerscheine, IELTS-Zertifikate, Visa, Aufenthaltsgenehmigungen, Geburtsurkunden, Diplome SSN, TOEFL, Ausreise-/Einreisestempel usw., die sowohl national als auch international legal verwendet werden können. Es wird mit 100% Authentizität wie die Originaldokumente hergestellt. Wir verwenden auch neue biometrische Technologien für alle Arten unserer Dokumente.

    Kontakt:
    Wickr-ID:::::::::: Spidoplug
    E-Mail:::::::::::::: firstclassdocuments20@gmail.com

    Dokumentenduplikatservice:
    Das Erstellen von Duplikaten von Dokumenten bedeutet, dass wir real vorhandene Dokumente klonen und die Informationen durch Ihre bereitgestellten Daten ersetzen, um sie an Ihre Aktivitäten, Datenbanken unter Berücksichtigung Ihres Alters, Geschlechts, Ihrer Nationalität usw. anzupassen. Sie enthalten den echten Namen der Eltern der Person, die Adresse und etwas anderes nützliche Informationen, die am Flughafen und beim Zoll bei der Einwanderung erfragt werden können, ect.


    Dokumentenregistrierungsdienst:
    Für einige Länder können wir anbieten, Ihre neuen Dokumente in der Regierungsdatenbank zu registrieren, nachdem sie erstellt wurden. Tatsächlich handelt es sich um die offiziell ausgestellten Dokumente, die Sie wie die Originaldokumente verwenden können. Aber der Preis für registrierte Dokumente wird höher sein als für die reguläre Dokumentenerstellung.


    Visa-/Stempelanbringungsservice:
    Wir bieten die Möglichkeit, fast alle Arten von Stempeln/Visa in die Pässe anzubringen, um Sie sicherer zu machen. Wir bieten diese Art von Service nicht getrennt von der Passerstellung an.


    IELTS-Zertifikate:
    Wir bieten qualitativ hochwertige Englisch-Testzertifikate ohne Prüfung an. Die Zertifikate sind original und in der offiziellen Datenbank registriert. Alle von uns ausgestellten Zertifikate tragen ein von Ihnen gewähltes Band-Score-Level (6,5-9,0). IELTS wird von mehr als 10.000 Organisationen in über 145 Ländern akzeptiert.
    Das beinhaltet:
    Universitäten, Schulen, Berufskollegs und Hochschulen
    Ministerien und Behörden
    Berufs- und Branchenverbände
    Unternehmen und Arbeitgeber.

    Kontakt:
    Wickr-ID:::::::::: Spidoplug
    E-Mail:::::::::::::: firstclassdocuments20@gmail.com

  • #27

    Mike Morgan (Sonntag, 25 September 2022 13:35)

    Do you need a quick long or short term Loan with a relatively low interest rate as low as 3%? We offer business Loan, personal Loan, home Loan, auto Loan, student Loan, debt consolidation Loan etc.. no matter your credit score.
    Personal Loans (Secure and Unsecured)
    Business Loans (Secure and Unsecured)
    Consolidation Loan and many more.

    Contact US for more information about Loan offer and we will solve your
    financial problem. contact us via email: muthooth.finance@gmail.com
    Phone number: +917428831341 (Call/What's app)

  • #28

    Hildegard Dieter (Sonntag, 29 Januar 2023 15:52)

    WERDE REICH MIT BLANK ATM CARD, Whatsapp: +18033921735

    Ich möchte über Blanko-Geldautomatenkarten im Dark Web aussagen, die Geld von jedem Geldautomaten auf der ganzen Welt abheben können. Ich war vorher sehr arm und hatte keine Arbeit. Ich habe so viele Zeugenaussagen darüber gesehen, wie Dark-Web-Cyber-Hacker ihnen die leere Geldautomatenkarte schickten und sie benutzten, um Geld an jedem Geldautomaten zu sammeln und reich zu werden {DARKWEBONLINEHACKERS@GMAIL.COM} Ich schickte ihnen auch eine E-Mail und sie schickten mir die leere Geldautomatenkarte. Ich habe es benutzt, um 500.000 Dollar zu bekommen. täglich maximal 5.000 USD abheben. Dark Web gibt die Karte aus, nur um den Armen zu helfen. Hacken und nehmen Sie Geld direkt aus jedem Geldautomatentresor mit der Verwendung einer ATM-programmierten Karte, die im automatischen Modus läuft.

    Sie können sie auch für den unten stehenden Service kontaktieren

    * Western Union/MoneyGram-Überweisung

    * Banküberweisung

    * PayPal / Skrill-Überweisung

    * Krypto-Mining

    * CashApp-Überweisung

    * Bitcoin-Darlehen

    * Stellen Sie gestohlene/fehlende Krypto/Gelder/Vermögenswerte wieder her

    E-Mail: darkwebonlinehackers@gmail.com

    Text & Anruf oder WhatsApp: +18033921735

    Website: https://darkwebonlinehackers.com

  • #29

    tizianamadonata@gmail.com (Dienstag, 31 Januar 2023 15:28)

    Salve
    Sono un privato, azionista di banca e direttore di molte imprese
    del posto. Sono un Madre nel mondo degli affari. dispongo di un capitale
    molto importante. Siete anche un privato, onesto e di buona moralità.
    In seguito alla nostra intervista con uno dei miei consulenti finanziari,
    abbiamo deciso di accordare Prestiti che vanno da 5.000€ a 10.000.000€
    per aiutare privati che non hanno purtroppo accesso alle banche con le loro
    condizioni difficili da riempire. contatta subito E-mail; tizianamadonata@gmail.com

  • #30

    tizianamadonata@gmail.com (Dienstag, 31 Januar 2023 15:28)

    Grüße
    Ich bin Privatperson, Bankgesellschafter und Geschäftsführer vieler Unternehmen
    lokal. Ich bin eine Mutter im Geschäft. Ich habe Kapital
    sehr wichtig. Sie sind auch eine Privatperson, ehrlich und von guten Sitten.
    Nach unserem Interview mit einem meiner Finanzberater,
    Wir haben beschlossen, Darlehen in Höhe von 5.000 € bis 10.000.000 € zu gewähren
    Menschen zu helfen, die leider keinen Zugang zu Banken haben
    Bedingungen schwer zu füllen. Kontakt sofort E-Mail; tizianamadonata@gmail.com

  • #31

    Georges ORTIZ (Dienstag, 07 Februar 2023 01:36)

    Guten Morgen
    Ich bin Herr Georges ORTIZ
    Für Ihren gesamten Kreditbedarf zwischen Privatpersonen sicher, schnell und effizient mit einem Zinssatz von 2 % für Beträge zwischen 2.000 € und 700.000 €
    Kontaktieren Sie uns per Mail: georgesortiz.fr@gmail.com

  • #32

    Delphyne ARNOUX (Dienstag, 07 Februar 2023 10:57)

    Ich bin Delphyne ARNOUX, französischer Herkunft, derzeit im Ruhestand und krank. Ich möchte über meine Bank eine Spende im Wert von 450.000 Euro in bar an Bedürftige leisten. Ein echtes Projekt zu erreichen. Für weitere Einzelheiten kontaktieren Sie mich bitte Mail: delphynearnoux@gmail.com

  • #33

    Georges (Sonntag, 12 Februar 2023 00:19)

    Bonjour,
    Je suis Mr Georges ORTIZ qui offre des prêts à l'international. Disposant d'un capital qui servira à octroyer des prêts entre particuliers à court et long terme allant de 2 000 euros à 4 000 000 euros à toutes personnes sérieuses étant dans le réelle besoins, le taux d'intérêt est de 2%. J'octroie des prêts Financiers , Prêts immobiliers , Prêts à l'investissements, Prêts automobiles , Prêts personnels . Je suis disponible à satisfaire mes clients en une durée maximale de 72h apres la réception de votre formulaire de demande. Contactez moi pour plus d'info ou en cas de besoins.
    e-mail : georgesortiz.fr@gmail.com

  • #34

    Delphyne ARNOUX (Mittwoch, 15 Februar 2023 12:06)

    Bonjour,
    Je suis une particuliere qui offre des prêts.
    Disposant d'un capital qui servira à octroyer des prêts
    entre particuliers à court et long terme allant de
    5.000 à 50 000.000€ à toutes personnes sérieuses étant dans
    le réel besoins, le taux d'intérêt est de 2% l'an. J'octroie des prêts Financier , Prêt immobilier , Prêt à l'investissement, Prêt automobile , Prêt personnel et autres .
    Je suis disponible à vous satisfaire en intervalle
    de 72 heur en fonction de votre promptitude.
    Mail: delphynearnoux@gmail.com

  • #35

    francesca.inguilla@gmail.com (Dienstag, 21 Februar 2023 20:14)

    Privatperson bietet Gelddarlehen von 5.000 Euro bis 5.200.000 Euro an, mit einem Zinssatz

    Guten Morgen
    Individuelle Angebote Gelddarlehen von 3.000 Euro bis 5.200.000 Euro, mit einem Zinssatz von 3 % rückzahlbar über eine Laufzeit von 2 bis 30 Jahren zu günstigen Konditionen Wenn mein Angebot Sie interessiert, kontaktieren Sie mich schnellstmöglich, um die Modalitäten zu besprechen und beizubringenden Unterlagen. E-Mail: francesca.inguilla@gmail.com

  • #36

    francesca.inguilla@gmail.com (Dienstag, 21 Februar 2023 20:14)

    Privatperson bietet Gelddarlehen von 5.000 Euro bis 5.200.000 Euro an, mit einem Zinssatz

    Guten Morgen
    Individuelle Angebote Gelddarlehen von 3.000 Euro bis 5.200.000 Euro, mit einem Zinssatz von 3 % rückzahlbar über eine Laufzeit von 2 bis 30 Jahren zu günstigen Konditionen Wenn mein Angebot Sie interessiert, kontaktieren Sie mich schnellstmöglich, um die Modalitäten zu besprechen und beizubringenden Unterlagen. E-Mail: francesca.inguilla@gmail.com

  • #37

    francesca.inguilla@gmail.com (Dienstag, 21 Februar 2023 20:20)


    Guten Morgen
    Individuelle Angebote Gelddarlehen von 3.000 Euro bis 5.200.000 Euro, mit einem Zinssatz von 3 % rückzahlbar über eine Laufzeit von 2 bis 30 Jahren zu günstigen Konditionen Wenn mein Angebot Sie interessiert, kontaktieren Sie mich schnellstmöglich, um die Modalitäten zu besprechen und beizubringenden Unterlagen. E-Mail: francesca.inguilla@gmail.com

  • #38

    francesca.inguilla@gmail.com (Dienstag, 21 Februar 2023 20:24)

    Privatperson bietet Gelddarlehen von 5.000 Euro bis 5.200.000 Euro an, mit einem Zinssatz

    Guten Morgen
    Individuelle Angebote Gelddarlehen von 3.000 Euro bis 5.200.000 Euro, mit einem Zinssatz von 3 % rückzahlbar über eine Laufzeit von 2 bis 30 Jahren zu günstigen Konditionen Wenn mein Angebot Sie interessiert, kontaktieren Sie mich schnellstmöglich, um die Modalitäten zu besprechen und beizubringenden Unterlagen. E-Mail: francesca.inguilla@gmail.com

  • #39

    francesca.inguilla@gmail.com (Dienstag, 21 Februar 2023 20:26)

    Privatperson bietet Gelddarlehen von 5.000 Euro bis 5.200.000 Euro an, mit einem Zinssatz

    Guten Morgen
    Individuelle Angebote Gelddarlehen von 3.000 Euro bis 5.200.000 Euro, mit einem Zinssatz von 3 % rückzahlbar über eine Laufzeit von 2 bis 30 Jahren zu günstigen Konditionen Wenn mein Angebot Sie interessiert, kontaktieren Sie mich schnellstmöglich, um die Modalitäten zu besprechen und beizubringenden Unterlagen. E-Mail: francesca.inguilla@gmail.com

  • #40

    francesca.inguilla@gmail.com (Dienstag, 21 Februar 2023 20:28)

    Privatperson bietet Gelddarlehen von 5.000 Euro bis 5.200.000 Euro an, mit einem Zinssatz

    Guten Morgen
    Individuelle Angebote Gelddarlehen von 3.000 Euro bis 5.200.000 Euro, mit einem Zinssatz von 3 % rückzahlbar über eine Laufzeit von 2 bis 30 Jahren zu günstigen Konditionen Wenn mein Angebot Sie interessiert, kontaktieren Sie mich schnellstmöglich, um die Modalitäten zu besprechen und beizubringenden Unterlagen. E-Mail: francesca.inguilla@gmail.com

  • #41

    francesca.inguilla@gmail.com (Dienstag, 21 Februar 2023 20:30)

    Privatperson bietet Gelddarlehen von 5.000 Euro bis 5.200.000 Euro an, mit einem Zinssatz

    Guten Morgen
    Individuelle Angebote Gelddarlehen von 3.000 Euro bis 5.200.000 Euro, mit einem Zinssatz von 3 % rückzahlbar über eine Laufzeit von 2 bis 30 Jahren zu günstigen Konditionen Wenn mein Angebot Sie interessiert, kontaktieren Sie mich schnellstmöglich, um die Modalitäten zu besprechen und beizubringenden Unterlagen. E-Mail: francesca.inguilla@gmail.com

  • #42

    francesca.inguilla@gmail.com (Dienstag, 21 Februar 2023 20:31)

    Privatperson bietet Gelddarlehen von 5.000 Euro bis 5.200.000 Euro an, mit einem Zinssatz

    Guten Morgen
    Individuelle Angebote Gelddarlehen von 3.000 Euro bis 5.200.000 Euro, mit einem Zinssatz von 3 % rückzahlbar über eine Laufzeit von 2 bis 30 Jahren zu günstigen Konditionen Wenn mein Angebot Sie interessiert, kontaktieren Sie mich schnellstmöglich, um die Modalitäten zu besprechen und beizubringenden Unterlagen. E-Mail: francesca.inguilla@gmail.com

  • #43

    dr james eric (Donnerstag, 16 März 2023 19:43)

    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks

  • #44

    loan Offer (Freitag, 05 Mai 2023 09:08)

    Dear Sir/Madam,
    Are you looking for Money to enlarge your business? You have come to the right place. We offer Cash at low interest rate OF 2% no matter your location (WhatsApp) number:+917310847059 contact Email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Sumiti

  • #45

    FRANCESCA (Freitag, 16 Juni 2023 19:44)

    Schnellkredit und Finanzierung in 48 Stunden.

    Hallo, Sie suchen dringend einen Kredit.
    Wir bieten Ihnen schnelle, sehr zuverlässige Kredite zu einem günstigen Zinssatz.
    Unsere Bedingungen sind sehr einfach und ohne Protokoll 100% garantiert.
    E-Mail: francesca.inguilla@gmail.com

  • #46

    Charlie (Mittwoch, 19 Juli 2023 03:28)

    Mein Zeugnis darüber, wie ich Mitglied der Illuminaten wurde. Ich möchte Menschen kennenlernen, die sich den großen Illuminaten als großartiges Mitglied der Illuminati anschließen wollen und mich als großartiges Mitglied haben wollen. Sein Name ist Lord Felix Morgan. Hilf mir, mein Leben aus der Todesphase zurückzugewinnen. Entlassung nach etwa 5 Jahren und sechs Monaten. Nachdem er von so vielen Mitgliedern der Illuminaten verraten wurde. Im Laufe der Jahre war ich hoffnungslos und finanziell am Boden. Aber eines Tages stieß ich beim Surfen im Internet auf den Beitrag des großen Illuminati-Mitglieds Lord Felix Morgan, in dem er sagte, dass man berühmt, reich und erfolgreich im Leben sein kann, wenn man eines der großen Illuminati-Mitglieder wäre. Ich habe ihn kontaktiert und ihm alles erklärt und er hat mir die Registrierung empfohlen und ich habe für das große Mitglied bezahlt, um mir den Einstieg zu erleichtern, und ich wurde in den Weltorden der Illuminaten eingeweiht. Danach gaben sie mir alle Richtlinien und ließen mich wissen, dass neue Mitglieder nach der Aufnahme mit einem Betrag von 1.000.000 US-Dollar in bar belohnt werden. Mit der Hilfe von Lord Felix Morgan. Ich wurde vollständig als vollwertiges Mitglied der Illuminaten initiiert. Wenn Sie raten, dass Sie es schon einmal mit einem Betrüger versucht haben oder es bereits versucht haben, liegt es an mir, Ihnen dabei zu helfen, mitzumachen, also versuchen Sie es mit Lord Morgan. Es ist Ihre beste Chance, das zu werden, was Sie in Ihrem zukünftigen Leben wollen. Kontaktieren Sie ihn per WhatsApp +2348055459757 oder per E-Mail: Illuminatiofficial565@gmail.com

  • #47

    sumitihomelen (Freitag, 11 August 2023 10:13)

    It is a pleasure to introduce Mr. Sumiti loan company to Everybody. I am a private money lender that gives out fast cash with no collateral required. all cash amounts and currencies, if interested TO started no matter your location (WhatsApp) number +918131851434 contact email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Damian Sumiti

  • #48

    Hunnam (Sonntag, 24 September 2023 19:42)

    Mein Zeugnis darüber, wie ich Mitglied der Illuminaten wurde. Ich möchte Menschen treffen, die sich den großen Illuminati als großartiges Mitglied anschließen wollen und die mich als großartiges Mitglied haben wollen. Sein Name ist Lord Felix Morgan. Hilf mir, mein Leben aus der Phase des Todes zu erholen. Entlassung nach etwa 2 Jahren und sechs Monaten. Nachdem er von so vielen Mitgliedern der Illuminaten verraten wurde. Über die Jahre war ich hoffnungslos und finanziell am Boden. Aber eines Tages stieß ich beim Stöbern im Internet auf den Beitrag des großen Illuminaten-Lords Felix Morgan, in dem es hieß, dass man berühmt, reich und erfolgreich im Leben sein kann, wenn man einer der großen Illuminaten ist. Ich kontaktierte ihn und erklärte ihm alles und er empfahl mir das verwendete Register und ich bezahlte das große Mitglied, um mir den Einstieg zu erleichtern, und ich wurde in die Illuminati-Weltordnung eingeweiht. Danach gaben sie mir alle Richtlinien und ließen mich wissen, dass die neuen Mitglieder nach der Aufnahme mit einer Summe von 1.000.000 US-Dollar in bar belohnt werden. Mit der Hilfe von Lord Felix Morgan. Ich wurde vollständig als vollwertiges Mitglied der Illuminaten initiiert. Wenn Sie raten, dass Sie es schon einmal mit einem Betrüger versucht haben oder es bereits versucht haben, liegt es an mir, Ihnen beim Beitritt zu helfen. Versuchen Sie es also mit Lord Morgan. Es ist Ihre beste Chance, in Ihrem zukünftigen Leben das zu werden, was Sie wollen. Kontaktieren Sie ihn über WhatsApp +2348055459757 oder per E-Mail: Illuminatiofficial565@gmail.com

  • #49

    Hunnam (Sonntag, 24 September 2023 19:48)

    Mein Zeugnis darüber, wie ich Mitglied der Illuminaten wurde. Ich möchte Menschen treffen, die sich den großen Illuminati als großartiges Mitglied anschließen wollen und die mich als großartiges Mitglied haben wollen. Sein Name ist Lord Felix Morgan. Hilf mir, mein Leben aus der Phase des Todes zu erholen. Entlassung nach etwa 2 Jahren und sechs Monaten. Nachdem er von so vielen Mitgliedern der Illuminaten verraten wurde. Über die Jahre war ich hoffnungslos und finanziell am Boden. Aber eines Tages stieß ich beim Stöbern im Internet auf den Beitrag des großen Illuminaten-Lords Felix Morgan, in dem es hieß, dass man berühmt, reich und erfolgreich im Leben sein kann, wenn man einer der großen Illuminaten ist. Ich kontaktierte ihn und erklärte ihm alles und er empfahl mir das verwendete Register und ich bezahlte das große Mitglied, um mir den Einstieg zu erleichtern, und ich wurde in die Illuminati-Weltordnung eingeweiht. Danach gaben sie mir alle Richtlinien und ließen mich wissen, dass die neuen Mitglieder nach der Aufnahme mit einer Summe von 1.000.000 US-Dollar in bar belohnt werden. Mit der Hilfe von Lord Felix Morgan. Ich wurde vollständig als vollwertiges Mitglied der Illuminaten initiiert. Wenn Sie raten, dass Sie es schon einmal mit einem Betrüger versucht haben oder es bereits versucht haben, liegt es an mir, Ihnen beim Beitritt zu helfen. Versuchen Sie es also mit Lord Morgan. Es ist Ihre beste Chance, in Ihrem zukünftigen Leben das zu werden, was Sie wollen. Kontaktieren Sie ihn über WhatsApp +2348055459757 oder per E-Mail: Illuminatiofficial565@gmail.com

  • #50

    Andra (Samstag, 09 Dezember 2023 06:36)

    lieber Kunde,
    Sie suchen dringend einen Kredit für den Hauskauf? Um ein Auto zu kaufen? Benötigen Sie dringend einen Kredit, um Ihre Schulden zu begleichen und sich wohl zu fühlen? Aus welchen Gründen auch immer, biete ich Ihnen sofort einen Echtzeitkredit in Höhe von 3.000 € - 3.000.000€ mit einem Zinssatz von 2% an. Ich garantiere Ihnen eine 100% sichere und sehr schnelle Zufriedenheit. Wenden Sie sich für Ihre Anfragen an:

    E-Mail: andreafrasca1@yahoo.com

  • #51

    Andra (Samstag, 09 Dezember 2023 06:36)

    lieber Kunde,
    Sie suchen dringend einen Kredit für den Hauskauf? Um ein Auto zu kaufen? Benötigen Sie dringend einen Kredit, um Ihre Schulden zu begleichen und sich wohl zu fühlen? Aus welchen Gründen auch immer, biete ich Ihnen sofort einen Echtzeitkredit in Höhe von 3.000 € - 3.000.000€ mit einem Zinssatz von 2% an. Ich garantiere Ihnen eine 100% sichere und sehr schnelle Zufriedenheit. Wenden Sie sich für Ihre Anfragen an:

    E-Mail: andreafrasca1@yahoo.com

  • #52

    Stellar (Dienstag, 20 Februar 2024 01:25)

    Dies ist meine Aussage darüber, wie ich mich schließlich der neuen Weltordnung, den Illuminati, angeschlossen habe, nachdem ich schon seit über zwei Jahren versucht habe, beizutreten, aber Betrüger mir mehrmals Geld weggenommen haben. Ich habe schon so lange versucht, den Illuminaten beizutreten, aber Betrüger stehlen mir weiterhin Geld, bis ich mich Anfang dieses Jahres online mit Lord Felix Morgan treffe. Ich kontaktierte ihn und erklärte ihm alles. Er empfahl mir die Registrierung und ich bezahlte Ein großes Mitglied hat mir den Einstieg erleichtert und ich wurde in die Weltordnung eingeweiht. Nach Abschluss meiner Einweihung erhalte ich die Summe von 1.000.000 US-Dollar. Ich bin sehr glücklich! Und versprechen Sie, die gute Arbeit von Lord Felix Morgan zu verbreiten. Wenn Sie noch heute daran interessiert sind, der neuen Weltordnung der Illuminati beizutreten, wenden Sie sich noch heute an Lord Felix Morgan. Er ist Ihre beste Chance, Mitglied der Illuminati zu werden, die Sie sich immer wünschen. Kontaktieren Sie Lord Felix Morgan per E-Mail: Illuminatiofficial565@gmail.com oder WhatsApp +2348055459757

  • #53

    Ivan (Donnerstag, 22 Februar 2024 13:43)

    Hi guys!!! I have my loyalty. My blank ATM card can withdraw $5,000 per day. I received this from Mr. Georg last Wednesday and now I have 10,000 euros free. The card withdraws money from any ATM and has no name or tracking and now I have enough money for me and my 4 children. I'm really happy I met Mr. Georg because I already met two people and they took my money without knowing it was a scam. But now I'm happy. Mr. Georg sent the card via DHL and I received it within two days. Buy one now. Look, it's distributed to help people, even though it's illegal, but it helps a lot and no one ever gets caught. The card works in all countries around the world. Hurry up and send an email via georgbednorzhackers@gmail. com Text, Call or WhatsAp: +1(262)355-8285 Other services offered were: ATM card cloning
    Bitcoin Card ATM Hack with Malware
    Recover lost or stolen cryptocurrency
    Hack Western Union Transfers, MoneyGram Transfers, Bank Transfers, PayPal Transfers, In-App Money Transfers
    Recover hacked social networks: Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok, Gmail, Yahoo mail and websites.

  • #54

    Charlie (Freitag, 19 April 2024 04:44)

    Dies ist meine Aussage darüber, wie ich mich schließlich der neuen Weltordnung, den Illuminati, angeschlossen habe, nachdem ich schon seit über zwei Jahren versucht habe, beizutreten, aber Betrüger mir mehrmals Geld weggenommen haben. Ich habe schon so lange versucht, den Illuminaten beizutreten, aber Betrüger stehlen mir weiterhin Geld, bis ich Anfang dieses Jahres Lord Felix Morgan online treffe, ihn kontaktierte und ihm alles erklärte und er mir die verwendete Registrierung empfahl und ich dafür bezahlte Ein großes Mitglied hat mir den Einstieg erleichtert und ich wurde in die Weltordnung eingeweiht. Nach Abschluss meiner Einweihung erhalte ich die Summe von 4.000.000 US-Dollar. Ich bin sehr glücklich! Und versprechen Sie, die gute Arbeit von Lord Felix Morgan zu verbreiten. Wenn Sie daran interessiert sind, sich noch heute der Illuminati der neuen Weltordnung anzuschließen, wenden Sie sich noch heute an Lord Felix Morgan. Er ist Ihre beste Chance, Mitglied der Illuminaten zu werden, die Sie sich immer wünschen. Kontaktieren Sie Lord Felix Morgan per E-Mail: Illuminatiofficial565@gmail.com oder WhatsApp +2348055459757